Håll fjällvärlden ren

Håll fjällvärlden ren är en satsning inom allemansrätten som syftar till att minska nedskräpningen i fjällvärlden. Besökarna i fjällen uppmanas att ta med sitt skräp till närmaste fjällstation och på våra anläggningar finns information och skräpplockarpåsar. Tillsammans med Håll Sverige Rent och Fjällfararnas Vita & Gröna Band vill vi på STF värna om en ren och vacker fjällvärld.

Tävla om ett äventyr på Kebnekaise!

Visa upp att du vill ha en ren fjällvärld! Var med och tävla om en toppbestigning med guide upp till Sveriges högsta berg inklusive boende och helpension på STF Kebnekaise fjällstation den 10-12 september, 2016.

Så går det till
1. Ta ett foto när du plockar skräp i fjällen
2. Lägg upp det på Instagram
3. Tagga bilden med #hållfjällvärldenren

Om tävlingen
Tävlingen pågår 12 juli till 11 augusti 2016. En jury med representanter från Håll Sverige Rent och Svenska Turistföreningen utser vinnaren den 12 augusti 2016.

Tävlingsvillkor

• Resa till och från STF Kebnekaise fjällstation ingår ej och datum för vinsten går inte att ändra.
  • Åldersgräns för att delta är 18 år och äldre.
  • För att vara med och tävla behöver du ha en öppen användarprofil på Instagram eller göra ditt tävlingsbidrag till ett offentligt inlägg på Facebook. Du får tävla med hur många bilder du vill.
  • Du ansvarar för att det inskickade bidraget inte är kränkande, sexistiskt eller på annat sätt anstötligt. Bidrag med stötande innehåll deltar inte i tävlingen.
  • Som tävlande ska du ha användarrätten till den film/bild som du laddar upp och tävlar med. Du ska även ha säkerställt att eventuella personer i filmen/på bilden har godkänt sin medverkan.
  • Håll Sverige Rent och Svenska Turistföreningen har rätt att använda bilderna i kommunikationssyfte på företagets hemsida, Facebooksida, på Instagram och i tryckt material. I och med att ditt bidrag skickas in, efterger du din upphovsrätt och godkänner att bidraget kan publiceras av Håll Sverige Rent och/eller Svenska Turistföreningen.
  • Vinnarna utses av en jury bestående av representanter från Håll Sverige Rent och Svenska Turistföreningen. Juryns beslut kan inte överklagas. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Det är inte möjligt att byta ut vinsten mot kontanter eller andra varor.

Håll fjällvärlden ren

Ladda ner (pdf)