STF Enköping/Bryggholmens gård

Viltsafari på mälarö

Kom riktigt nära naturen och djuren på en spännande kvällsvandring tillsammans med en kunnig guide. Oftast ser vi rådjur, vildsvin och bäver. Turen tar ca 1,5 timmar och utförs i skymningen då det är störst chans att se djuren.

På Bryggholmen kan du spåra och spana på rådjur, hare, räv, vildsvin, grävling, örn, häger och bäver! Under ca 1,5 timmar får du lära dig mer om djuren och att tyda spår och spillning. Vi kan inte garantera, men i de allra flesta fall kommer du att kunna se djuren på nära håll. Om vädret är stilla och vackert tar vi en tur på vattnet med färjan för att komma bävrarna riktigt nära. Vi smyger ut på fälten bakom herrgården, och går in i naturreservatet och spanar efter vildsvin, räv och rådjur. Vår kunniga guide delar med sig av erfarenheter, kunskap och anekdoter om naturen på ön.

I priset ingår:
Färja tur och retur på ankomst- och avresedagen.
Guidad vandring
Boende 1 natt
Lakan och handdukar - bäddat och klart
Frukost - du lagar själv frukosten. Frukostråvaror finns. (Meddela ev allergier i god tid före ankomst).
Slutstädning

Kategorier: