STF Ljungdalsfjällen/ Fjällhornet Resort

Vandringsvecka i Ljungdalsfjällen

Vill du uppleva sommarfjällen men har ingen tidigare erfarenhet? Under en sommarvecka i Ljungdasfjällen får du möjlighet att både med guide och på egen hand upptäcka den fantastiska naturen i fjällvärlden.

Boka stuga 30 juni-7 juli på STF Fjällhornet Resort. I paketet ingår två guidade vandringar inklusive enklare lunch. Varje vandring är ca 1 mil lång och bjuder på fantastiska vyer i storslagen fjällnatur.
Den ena vandringen går till Ljungris som är ett sommarviste för Handölsdalens sameby. Vi startar vid STF Fjällhornet Resort, går över ån Ljungan till Nyvallen och vandrar sen längs den smala grusvägen i vacker fjällbjörksterräng fram till Ljungris. Har vi lite ork kvar när vi kommer fram till Ljungris följer vi stigen upp på kalfjället för att skåda mot Helags, Sylarna och Härjångsfjällen. Guiden serverar er en välbehövlig lunch i Ljungris.
Vår andra vandring går till Dunsjöravinen. En högfjällstur upp till ca 1 400 meter över havet. En härlig tur där man vid klart väder har hänförande utsikt över närbelägna fjäll och hela dalgången. Vi startar vår vandring vid Torpet, strax utanför Ljungdalen dit vi tar oss med bil (ev. samåkning). Lunch serveras när orken börjar tryta och benen vill vila.
Våra gui

Kategorier: