STF Nyrup Naturhotell Vandrarhem

Vandra över MittSkånes vulkaner!

Fullt fokus på naturupplevelsen - allt är förberett för dig! Vandringen är cirka fem kilometer båda dagarna och i relativt lätt terräng, dock med några kraftiga stigningar. Lämna bilen hemma, paketet bygger på att du kommer med tåg och buss!

Första dagens vandring är rätt kuperad i delar, men när du kommer fram till Nyrups Naturhotell finns råvaror och tips för din matlagning över öppen eld färdiga i yllehyddan. Bädda sängen med lakanen som finns i yllehyddan och somna till skogens sus.

Efter morgonens frukostmatlagning som ni gör själva över den öppna eld, vandrar ni tillbaka till Frostavallens busshållplats genom ett ännu mer omväxlande landskap. Vandringen är cirka fem kilometer och om du vill kan du göra en kort avstickare till Dagstorpssjön där du kan bada – eller bada i Vaxsjön när du kommer till Frostavallen?

Lämna bilen hemma, paketet bygger på att du tar tåget till Höör och från stationen buss mot Frostavallen. För tider se på www.skanetrafiken.se

I paketet ingår
Övernattning en natt i yllehydda
Råvaror för middag och frukost