STF Haväng Vandrarhem

Vandring i Österlens böljande landskap

Upplev vår eller sensommar med en tvådagars vandring i Österlens böljande landskap. Bo i en äkta skånsk korsvirkesmiljö intill hav och vandringsstigar och välj varje dags etapp i samråd med värdarnas kunniga tips.

Dag 1, Ankomst kväll med kort guidning i den unika fyrlängade skånegården, endast 300 meter från havet.

Day 2, Mellan 8.30-9.30 serveras frukost bestående av lokalproducerad och kravmärkt mat. Ryggsäcken packas med en matsäck, vattenflaska, plåster och karta. Det finns olika turer att välja mellan och oavsett vilken kommer du att vandra genom lövskog, över strandäng och hed och längs å eller havsstrand. Du kommer att vandra genom naturreservat med unik flora och fauna.
Kvällen går i lugnets tecken. I köket väntar en korg med lokala råvaror och recept till en god vegetarisk middag som du tillreder själv.

Day 3, Frukost serveras 8.30-9.30. Vi gör i ordning lunchpaket och tipsar om fler vandringar för dagen.

I priset ingår:
2 x Övernattning på STF Haväng i del i tvåbäddsrum (linne och städning ingår)
2 x Ekologisk frukostbuffé
2 x Ekologiskt lunchpaket
1 x Middagskorg med lokala och ekologiska varor samt recept till god vegetarisk middag
Karta, vandringstips

Kategorier: