Vandra på Österlen

En vandring på Österlen är ett möte mellan hav, himmel och natur. Här möts du av ett böljande backlandskap, långa mjuka stränder, öppna hagar, pittoreska fiskelägen och generös utsikt över Östersjön.

Följ med på en vandring i naturlandskap där vi tillsammans med vår guide upptäcker Österlen. Under fyra dagar vandrar vi från nord till syd längs Österlenleden, som är en del av den över 100 mil långa Skåneleden. Vi börjar i Christinehof Ekopark och Brösarps Backar. Sen följer vi Verkeån ner till Haväng och vidare till Kivik, Stenshuvud Nationalpark, Baskemölla och Brantevik. Just dessa etapper av leden är spännande och riktigt variationsrika.

Denna vandring passar både nyfikna nybörjare och mer erfarna vandrare. Vi kommer att vandra mellan 10-20 kilometer varje dag i varierad terräng. Vår lokala guide från Brantevik ger oss tips på sevärdheter längs vägen.

Datum: 14 - 18 september. Min 4 personer. Max 8 personer.

I paketet ingår
Fyra övernattningar i 2-bäddsrum (två nätter på STF Brantevik, en på STF Kivikstrands Badhotell och en på STF Baskemölla)
Helpension (vissa måltider lagar vi tillsammans)
Linnepaket