STF Brantevik/Råkulle Vandrarhem

Vandra mellan himmel och hav på Brantevik

Kusten norr och söder om Brantevik är själva sinnebilden av Österlens vidsträckta landskap. Här möter du naturen längs slingrande färdvägar, frodiga skogsdungar, unika berghällar och pittoreska fiskelägen.

Alla årstider har sin charm här på Österlen. På våren möter du skir grönska, ängar av vitsippor och fält av raps. Nu är också tiden då fågelskådarna har sitt eldorado för över horisonten kommer långa fågelsträck av sjöfågel. Sommaren lockar med svalkande dopp och ljusa nätter. Hösten är äpplenas- och färgernas tid och på vintern är det fint att vandra längs frostiga stränder.

Brantevik ligger vid Österlenleden, som är en del av den över 100 mil långa Skåneleden. Leden ringlar sig längs havet och terrängen är lättkuperad, varierad och lättillgänglig. Känslan av att vara mellan himmel och hav påtaglig. Naturen är lätt kuperad, varierad och lättillgänglig. De flesta lockas hit av de vackra vyerna men här går det även att utforska olika bergarter eller kulturhistoriska lämningar. Njut av härliga natur- och kulturupplevelser året runt!

I priset ingår
Två övernattningar i del i 2-bäddsrum