Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats

STF Almdalens Fjällgård

Vandra med barn i Almdalen

Njut av vandringar i omväxlande natur med STF Almdalens Fjällgård som basläger. Här bor du i väglöst land i en bördig dal mellan Grubbfjället, Kojklumpen och Erfjället som inbjuder till spännande dagsturer för både små och stora upptäckare.

STF Almdalens Fjällgård ligger i Hotagens naturreservat, 9 km från närmaste bilväg. Ni inleder ert äventyr med vandringen upp till Almdalen, en lätt vandring på grovbruten 4-hjulingsväg med flera natursköna platser för fikastopp. Har ni små barn går det att dra en cykelkärra upp. På gården gör ni kortare dagsturer i eget tempo. Vandra 700 m upp på fjälltopparna och se naturen från ovan eller vandra 2 km till en vacker dalgång med fantastisk flora. Fiska i tjärnen, klappa gårdens lamm, spela kubb och njut av mat med smaker från gårdens och naturens skafferi innan ni somnar gott i egen stuga.

I priset ingår:
Boende i två nätter
2 trerätters middagar
2 frukost
Två lunchpaket från frukostbordet
Sänglinne och handdukar
Slutstädning
Tillgång till bastu

Fiskekort kan köpas på gården för 80 kr / dygn. Barn under 16 år fiskar gratis i målsmans sällskap.

Kategorier:

Familjeaktivitet Längdskidåkning Sommar Vandring