STF Kolarbyn/Skinnskatteberg Vandrarhem

Vandra 1 dag på Bruksleden

Detta paket är en 1 dagars självguidad vandring på bruksleden. Leden går genom stora skogar, förbi härliga vattendrag och genom terräng som är karaktäristiskt just för denna del av landet. En lätt och rofylld vandring i bergslagens historiska miljö.

Bruksleden är totalt 25 mil lång och uppdelad i 27 etapper, i detta vandringspaket kommer ni att vandra längs den fina etapp 18. I paket ingår karta över etappen, logi i kolarkoja där ni sover på liggunderlag och fårskinnsfällar framför den öppna kaminen, enklare middag att själv göra i ordning över elden, tillgång till flytande bastu i 2 timmar (delad bastu) samt frukost som ni precis som middagen gör i ordning själva över elden. Ni kan välja att vandra innan övernattningen eller dagen efter övernattningen, detta planerar ni själva.

ETAPPBESKRIVNING
 Vandringen längs etapp nr 18 går i stort sett endast längs skogsstigar, ofta genom tät skog med unga barr och lövträd. Undantaget är en kortare bit på en liten skogsväg bortanför sjön Dammen. Etappen är lättgången och du passerar endast några lägre höjder

Kategorier:

Djur & Natur Familjeaktivitet Höst Låglandsvandring Sommar Vandring Vår Weekendäventyr

Pris från:

Medlem i STF | Boende ingår per STF-medlem i delad kolarkoja