Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen för exakt information om vad som gäller på just din plats

STF Ljuder/Grimsnäs Herrgård B&B

Upplev det genuina glasriket i Småland

Till fots eller på cykel tar du dig fram genom skogar och ängar, längs gärdesgårdar och förbi små sjöar. Njut av fågelkvitter, granskogsdofter och tystnaden. Beskåda och beundra hantverket med egna ögon på Glasbruken och på Lessebo Handpappersbruk.

På STF Grimsnäs Herrgård bor du inramad av ekskog mitt i Småland, Glasriket och Vilhelm Mobergs utvandrarbygd. Här njuter du av lugnet och småländsk mat, lagad från grunden med ekologiska och närproducerade råvaror. Vid ankomst bjuds du på välkomstdrink och svensk sommarbuffé. Nästföljande dag tar du dig på cykel längs en två mil markerad cykelled till Korrö. Strosa runt i hantverksbyn, njut en god lunch och paddla kanot på Ronnebyån. Tillbaka på Grimsnäs herrgård väntar en 2-rättersmeny, en skön natts sömn och härlig frukostbuffé. Passa gärna på att besöka några glasbruk innan du styr hemåt!

I priset ingår
Övernattning i två nätter med del i dubbelrum.
Handdukar, lakan
Lån av morgonrock och tofflor
Slutstädning
Välkomstdrink