STF Kvikkjokk Fjällstation

Tredagars skidtur på egen hand i Tarrekaiseområdet

Upptäck magin i fjällvärlden vid Tarrasjön. Börja din semester med en övernattning på Fjällstationen där middag och frukost ingår. Därefter bär det av upp till STF Tarrekaise fjällstuga där du tillbringar tre dagar med fina dagsturer på egen hand.

Stugan ligger vackert vid Tarrasjön och nedanför Tarrekaisemassivets branta sluttningar. I sjön finns röding för den fiskeintresserade. Det här paketet är perfekt för dig som vill uppleva fjället, göra fina skidturer och slippa tung packning. I stugan finns ved, gas, köksutrustning, täcke och kuddar. Det finns ingen el. Transport från Kvikkjokk Fjällstation till STF Tarrakaise sker med skoter.

Mat och sovsäck under fjällvistelsen tar du själv med. Det finns att köpa i vår butik. En liten butik finns även i stugan.

Återfärden 25 km till Kvikkjokk görs på egen hand med möjlighet att övernatta i STF Njunjesstugan. Vid ankomst till Kvikkjokk Fjällstation väntar bastu och middag.

Det går också att beställa skotertransport för återfärden.

Vad ingår:
2 logi på Fjällstationen inkl linne och städ