STF Vålådalen Fjällstation

Sportlovsvecka i Vålådalen

Sportlovet i Vålådalen är en vecka fylld av aktiviteter för barn och vuxna. Det blir snölekar, skattjakt, pulkarace och korvgrillning - och så en massa skidåkning så klart!

Våra högklassiga skidspår (varav 7,5 km elljusspår) lockar, liksom många fina turleder på fjället. Du kan också ägna dig åt toppturer, vinterfiske, spårsafari med snöskor och mycket annat. I Naturum finns spännande utställningar om djur, natur, geologi och historia i området kring Vålådalen. Som avslutning på aktiva dagar njuter du av en härlig bastu med sprakande brasa och uppvärmda badtunnor, sedan av restaurangens erkänt goda mat baserad på lokala jämtländska råvaror. Medan barnen är sysselsatta i lekrummet eller busar i sporthallen, kan du njuta av en kopp kaffe eller ett gott glas vin framför brasan i sällskapsrummet.

Vad ingår: 7 dygn i rum med dusch och wc (Hotellet eller Tipshuset) inkl lakan, handdukar och slutstäd.
Stor frukostbuffé att starta dagen med samt en avkopplande middagsbuffé på kvällen under hela vistelsen.
7 dagars idrottskort som inkluderar spår, bastu och badtunnor samt tillgång till sporthall med redskap och bollar.

Kategorier:

Alpint/offpist Familjeaktivitet Längdskidåkning Skidåkning Turskidåkning Vinter