STF KynnefjällsNatur

Vandring på Kynnefjäll i Bohuslän med helpension

Njut av det vilda och vackra. Våra leder börjar precis utanför husknuten och ni vandrar på leder i varierande längd i flera dagar utan att använda er av samma led. Vandringsdagar på fjället avslutas med vila och god mat på KynnefjällsNatur.

Njut av tre dagar i avkopplande vildmarksmiljö. Förutom KynnefjällsNaturs egna leder så ligger Kasebo naturreservat och dess strövområden endast 12 km bort och Bohusleden ca 5 km bort. Lederna går bitvis längs sprickdalarna i området. En sprickdal är en smal dalgång som uppstått i en spricka i berggrunden. Dessa är vattenfyllda vilket gör området rikt på vattendrag och sjöar. Kynnefjäll kallas därför ibland Vattenfjället- precis så vackert som det låter. Vill du paddla längs älven finns möjlighet att hyra kanot på plats. På kvällarna njuter du av mat lagad från grunden där vilt, bär och svamp kommer från skogarna intill. Frukost och middag serveras i restaurangen. Matsäck till dagens äventyr gör du själv av frukostmaten. Eftermiddagsfika samt vandringsnacks i form att nötter, torkad frukt och choklad ingår också.

I priset ingår:
2 nätter, del i tvåbäddsrum
Helpension
Linne & Handdukar
Slutstädning
Lån av karta
Glöm ej: kamera, vattenflaska, termos, sittunderlag och badkläder!

Kategorier:

Hälsa & harmoni Sommar Vandring