Sommaräventyr i Ragunda

Välkommen till en aktivitetshelg för hela familjen! Du kommer upptäcka det historiska miljön runt Döda Fallet och en fantastisk natur med möjlighet att komma nära älg, bäver eller räv. Området har också ett rikt fågelliv.

Vid ankomst till vandrarhemmet Lergodset får du fika innan du beger dig till det Döda Fallet, även känt som en av Sveriges största naturkatastrofer när "Vildhussen" ledde om Ragundasjöns vatten genom en ny kanal. Du startar med att läsa allt om den spännande historien kring området. En gång var det här en av landets vildaste forsar som brusande i den torra, tysta älvfåran vid Döda Fallet. Följ den nästan 10 km långa vandringsstigen bredvid Indalsälven.

Efter frukost åker ni tillsammans med guide du din egen bil till startplatsen för dagens bäversafari. Ett äventyr för alla åldrar där du paddlar på Singsån eller Indalsälven och spanar efter bland annat bäver eller kanske simmande älgar och njuter av omgivningen. Längs med ena strandkanten finns spår av bäverbon och avgnagda träd. Ni gör fikapaus längs med turen och paddlar tillsammans i kanoter.

I priset ingår:
2 nätter med del i flerbäddsrum