STF Hemavan Fjällstation

Smaka på Hemavan

Upplev det bästa av Hemavan och Vindelfjällen. Dagtur till istidsformationerna i Ruttjebäcken, grott-tur till bergens rötter i Kåtaviken samt övernattningstur till Viterskalstugan och mäktiga Syterpasset med södra Lapplands högsta toppar.

Paketet riktar sig till nybörjare i fjällen eller den som vill boka en smidig fjällsemester. Turerna är lämpliga från 7 år.

Ankomst till Hemavan Fjällstation på tisdagen där middag serveras vid kl 16.30. På onsdagen väntar ett spännande grottäventyr. Grottan bitvis trång men våra trygga guider visar vägen. På torsdagen gör vi en tur till Ruttjebäcken och Brudkullan, en orkidé som bara växer där. Vid varmt väder kan man bada i bäckens naturliga pooler och jättegrytor.

På fredagen efter frukost vandrar du själv ca. en mil längs Kungsleden till STF Viterskastugan där du övernattar till lördagen och lagar din egen mat. Stugan är bemannad och stugvärden hjälper dig med allt du undrar över. Du behöver en ryggsäck på minst 30 liter. På lördagen vandrar du tillbaka till Hemavan lagom till middag.

Detta ingår.
4 nätter med helpension på Hemavan Fjällstation.
1 natt i Viterskalstugan där du lagar din mat själv. (Ej rinnande vatten. Utedass) Vi kan hjälpa dig med maten för detta dygn.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring

9 Jul 2019 - 5 Aug 2019

Aug

Pris från:

4333 kr

Medlem i STF | Boende ingår Prisexempel för en vuxen med helpension i Annexet. Städning och sänglinne ingår ej.