STF Jokkmokk Vandrarhem

Upptäck hållbart i Jokkmokk

Unna dig själv en vilsam långhelg med stillsamma naturupplevelser och uppfriskande skogsbad i naturreservaten runt Jokkmokk. Hämta ny energi samtidigt som du inspireras till ett mer hållbart sätt att resa – och att leva!

STF Jokkmokk vandrarhem har avgett STFs hållbarhetslöfte, ett löfte till dig som gäst, och har en tydlig strävan att verka i harmoni med både naturen och det lokala samhället. Vi inleder vår vistelse på Ajtte fjäll- och samemuseum där vi får en inblick i den kultur som format Jokkmokk. Därefter ger vi oss ut i olika naturreservat där du får uppleva riktigt fina gammelskogar. Vi vandrar i lugn takt, provar på stilla sjöpaddling, hämtar ny energi under rofyllda skogsbad och låter naturens lugnande intryck skölja över oss. Släpp alla måsten och tillåt dig själv att ”bara” sitta på en stubbe i skogen. Måltiderna tillagar vi tillsammans av lokala råvaror oftast över eld och en av middagarna äter vi tillsammans på en lokal restaurang.

I priset ingår
Boende 2 nätter i delat 2- eller 3-bäddsrum