STF Kvikkjokk Fjällstation

Skidtur i Tarradalen och påskfirande på Fjällstationen

Njut av en fyra dagars skidtur på egen hand från STF Såmmarlappa fjällstuga i Tarradalen längs dalgången mot Kvikkjokk. Vistelsen avslutas med påskfirande och påskbuffé på Kvikkjokk Fjällstation.

Den vackra dalgången omges långa sträckor av branta fjällväggar och erbjuder en fantastisk utsikt mot de omgivande fjällen. Under den fyra dagar långa turen gör du övernattningar i stugorna Såmmarlappa, Tarrakaise och Njunjes. Transport till starten i Såmmarlappa sker med skoter från Kvikkjokk Fjällstation. För den som vill kan proviant lämnas på väg ut i Njunjes och Tarrekaise. Egen proviant och sovsäck tas med på turen. Proviant finns att köpa i vår butik.

Turen är perfekt för den som vill färdas med lätt packning och njuta av stugornas värme och enkla bekvämlighet. Det finns ingen el i stugorna. Efter ankomst till Kvikkjokk Fjällstation på långfredag väntar bastu och trerättersmiddag. På påskafton avnjuts påskbuffén. Transfer till Jokkmokk på Påskdagen finns att lägga till.

Vad ingår:
Logi 3 nätter på Fjällstationen, sänglinne och frukost