STF Kolåsen Fjällstation

Skidåkning med helpension i Kolåsen

Njut av en weekend med god mat och en fantastisk natur i Kolåsen och Skäckerfjällens naturreservat. Här får du natur och kultur i ett och i restaurangen serveras mat från jord till bord på riktigt.

På Kolåsens Fjällstation bor du i personligt inredda rum med tema från en svunnen tid då Winston Churchill, Oscar Bernadotte eller svenska skidlandskapet var på plats. Restaurang Ren Mat serverar mat tillagad på egna och lokala råvaror. I paketet ingår trerätters middag på kvällen och frukostbuffé på morgonen. Från frukosten gör du ditt lunchpaket och fyller termosar inför dagens skidutflykt. Skidspåren börjar utanför dörren och går genom gammelskog och över myrar med fjällutsikt. Med Fjällexpressen kommer du till Skäckerfjällen och kan gå på tur över sagolikt orörda renbetesfjäll. Efter skidåkningen finns bastu och badtunna för den som vill. Baren bjuder på fjällutsikt och solnedgång. I Kolåsen finns lugn, tystnad, stjärnhimmel och norrsken.

I priset ingår:
3 nätter i dubbelrum
Sänglinne, slutstäd,
Helpension
Bastu och badtunna på fredagen
Transport till fjället med Fjällexpressen fredag och lördag

Kategorier:

Turskidåkning Vinter