Klättra i Ragundadalen

Vill du utmana dig själv att nå högre höjder? Upptäck klättringens spännande värld i Ragundadalen vid Stuguberget. Här finns möjlighet att klättra oavsett kunskapsnivå. Bo på STF Lergodset vandrarhem i Hammarstrand ca 45 km från berget.

Efter frukost med hembakat bröd och hemkokt sylt åker ni till Stugun. Guiden som är en erfaren klätterinstruktör ger en introduktion innan ni tar er an berget. Guiden sätter upp leder som är anpassade efter olika svårighetsgrad så ingen tidigare erfarenhet krävs. Den här dagen ger dig garanterat en upplevelse för livet. Att klättra på topprep är det säkraste sättet att prova på klättring och innebär att du klättrar så högt du vill och vågar. Klättring är rolig och utmanande träningsform som samtidigt ger en hisnande naturupplevelse. Klättringen sker i grupp.

Efter en spännande och uttröttande dag är det skönt att återvända till vandrarhemmet för en god natts sömn.

I priset ingår:
2 nätter med del i flerbäddsrum med gemensam dusch och toalett
Sänglinne, slutstäd
2x Frukost
Klätterutrustning och auktoriserade instruktörer (utrustning för barn från 6 år finns)

Kategorier:

Familjeaktivitet Höst Klättring Sommar