STF Abisko Fjällstation

Norrskensnatt i Abisko Höst

Upplev Abisko i all sin prakt då sommaren går över till höst. Dagarna blir kortare när solen går ner tidigare för varje dag och norrskenet börjar dansa på himlen under kvällarna.

Den här upplevelsen är för dig som vill charmas av hösten med fjällets alla färger. Efter en trerättersmiddag i restaurang Kungsleden på Abisko Fjällstation tar du liften upp till Aurora Sky Station. Turen i stolsliften över nationalparkens sluttningar är i sig ett äventyr där den går långt över trädgränsen på fjället Nuolja.

Väl uppe vid Aurora Sky Station är förutsättningarna i det närmaste idealiska - ofta klara polarnätter, milsvid utsikt över fjäll och dalar runt omkring och nästan inget störande bakgrundsljus från vägar och samhällen. Här finns också en utställning om norrskenet, ett mysigt kafé och inte minst kunniga norrskensguider, som gör regelbundna guidningar ett par gånger under kvällen och gärna svarar på frågor.

I priset ingår
En övernattning i enkelrum/del i dubbelrum superior, bäddning och städning.
Trerätters middag i restaurang Kungsleden
Frukost