STF Nyköping/Lasätter Gård

Upptäck hållbart på Lasätter gård

Upptäck den sörmländska naturen från en ny sida under en inspirerande helg i hållbarhetens tecken. Vi gör spännande örtavandringar, lär oss mer om det vilda gröna skafferiet och får praktiska tips på hur vi kan börja leva mer i harmoni med naturen.

Tillsammans med Lena Thurner, godkänd örtpedagog och örtterapeut, gör vi ett flertal örtvandringar där vi lär oss mer om läkeörter, det gröna skafferiet och hur vi från naturen kan göra en örtinspirerad och vildvuxen midsommar buffé. Maten lagar vi tillsammans med det vi plockar i naturen samt ekologiska lokalproducerade råvaror från granngårdarna. Under vistelsen bjuds du även på en inspirerande rundvandring, där gårdens värdpar berättar om sitt arbete med STF:s hållbarhetslöfte till dig som gäst, sitt lokala engagemang för mångfald och hur man på ett hållbart sätt sköter sin fläderodling. Till Lasätter åker du med fördel kollektivt med tåg eller buss till Nyköping. Därefter förbeställd minibuss för samåkning vidare till Lasätter gård. Kommer du med elbil finns laddstolpar på gården.

I priset ingår:
Två nätter i privata sovalkover. Önskas dubbelrum/enkelrum går det att ordna.
Helpension
Örtavandringar och föreläsningar