Möt våren på Öland

Många säger att Öland är som vackrast på våren. Naturen vaknar upp ur vintervilan och landskapet lever upp.

Efter att ha fyllt på med energi från frukostbuffén kan ni ge er ut på vägarna för att upptäcka vad Öland har att bjuda på. Vi erbjuder cykel till uthyrning så att ni enkelt och på nära avstånd kan ta er till Ölands alvar där orkidéerna blommar och ni kan vandra runt det karga landskapet och njuta av den säregna naturen och kulturen.
En tur med bilen till Ottenby fågelstation ger en upplevelse med mängder av fåglar som kommer tillbaka från vintervilan.
På boendet finns kartor och annat material som skänker inspiration. Vill man maximera sin vistelse och lära sig mer om Ölands natur och kultur erbjuder vi guidade turer med erfarna guider som förbokas via oss till en extra avgift.
På Stora Frögården kan ni koppla av på vår innergård eller gå ner till stranden, senare på kvällen avnjuts en klassisk italiensk middag komponerad av köket där maten tillagas till stor del i vår vedeldade ugn.

I priset ingår:
2 nätter, del i dubbelrum