Tänk på att fortfarande det råder eldningsförbud i vissa delar av landet. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats.

Leva hållbart - grundkurs i Permakultur

STF Söderhamn/Växhuset Vandrarhem

Leva hållbart - grundkurs i Permakultur

Inspireras till ett hållbart liv på Växhuset, som av gästerna beskrivits som; "en lisa för själen" och "en oas bland oaser". Under två dagar får du njuta av vår miljö, äta mat producerad på gården och ta del av idéer och tips av Växhusets pedagoger.

Växhuset har fått många utmärkelser för sitt miljöarbete, däribland STFs hållbarhetspris vid två tillfällen. Vandrarhemmet, med kursgård och ekoby, är resultatet av över 20 års arbete med permakultur. Vi ger dig möjlighet att ta del av och inspireras av våra helhetslösningar inom odling, ekobyggande, energi med mera. Kanske en början på ett nytt och hållbarare liv? Kursens teoridel hålls i vårt ombonade växthus, där även maten serveras. Du får bo i vårt unika 12-kantiga hus. Kursen startar kl 10 dag 1 och avslutas kl 16 dag 2.

I priset ingår
Boende i en natt med del i tvåbäddsrum
Helpension (två luncher, två fika, frukost och middag)
Slutstädning
Fullständigt kursprogram under ledning av Växhusets pedagoger
Kurslitteratur

Bra att veta
Minimiålder 15 år. Inga speciella förkunskaper krävs.

Antal max/min 10/5

Kategorier: