STF Lugnåsberget Vandrarhem

Kanot för två vid Lugnåsberget

Paddla i Vristulven, Lugnåsbergets trolska skogssjö. Här glider ni fram i er egen takt och inga snabba båtar eller vattenskotrar stör naturupplevelsen. Istället finns här lom och fiskgjuse och en del små öar att gå i land på. En plats där man kan njuta.

Ett äventyr i lugna vatten för dig som tycker att naturupplevelsen och samvaron med paddelkamraten går före prestationen. Du kanske inte har paddlat på länge eller nyss har upptäckt hur kul det är. Vristulven är ingen stor sjö och med lite flyt och samarbete hinner man paddla runt sjön på en dag. När vi lämnar av kanoten till er visar vi er några användbara paddeldrag och hjälper er i sjön. I vissa delar av sjön behöver man vara extra uppmärksam på större stenar strax under vattenytan och den som sitter fram har en stor uppgift med att upptäcka och undvika dem. Ni tar ansvar för kanoten under dagen.

I priset ingår
Boende i två nätter i eget rum
Linne och slutstädning
Frukostkorg
Lunchpaket
Två matkorgar, välj från vår meny
Kanot inklusive flytvästar, en dag i Vristulven
Fiskekort och lån av metspö

Obs! Eventuella skador på kanot och annan medföljande utrustning som uppkommit under tiden ni ansvarat för dessa, blir ni ersättningsskyldiga för.

Kategorier:

Kultur & Stad Sommar Vår