STF Lugnåsberget Vandrarhem

Upptäck hållbart på Lugnåsberget

Utforska Lugnåsbergets trolska skogsmiljö och Vristulvens små öar under en avkopplande vistelse där naturupplevelsen står i fokus. Ta dig fram i egen takt – på cykel, i vandringskängor och i kanot – och njut av lugnet och lokala smakupplevelser.

STF Lugnåsberget är med sin lugna och lantliga miljö en perfekt bas för dig som vill upptäcka hållbart i harmoni med naturen. Din vistelse inleds med att vi berättar om vårt stora engagemang för hållbarhetsfrågor med fokus på STFs hållbarhetslöfte till dig som gäst. Därefter ges tid att på egen hand utforska omgivningarna bortom de mest upptrampade stigarna. Färdas på cykel längs vindlande grusvägar, vandra i öde storskog, glid fram i kanot på Vristulven och gör strandhugg på små orörda öar. Frukost, lunch- och middagskorg med ekologiska och lokala specialiteter finns förberett att avnjutas i naturens egen matsal. Till STF Lugnåsberget reser du med fördel kollektivt, buss och tåg finns inom 3-5 km, möjlighet finns att boka hämtning vid hållplatserna om du inte vill gå.

Detta ingår:
· Boende 3 nätter i delat tvåbäddsrum