Tänk på att fortfarande det råder eldningsförbud i vissa delar av landet. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats.

STF Brådtom sluss/Göta kanal Vandrarhem

Bo i "kojan" och plocka ägg i hönshuset

Känn historiens vingslag under en avkopplande vistelse vid Göta kanal. Du bor i vår mysiga ”koja”, den rustika smedjan från 1800-talets början som användes för att bygga slussen. Plocka dina egna frukostägg, och njut av den vackra kanalmiljön.

Brådtom är en levande liten gård i lantlig miljö intill en av Göta Kanals slussar. Här upplever du det enkla livet på landet tillsammans med gårdens glada sprätthönor, katter och kaniner. Meta, ta ett dopp eller promenera längs den vackra kanalen och se båtarna slussas förbi. Passa även på att spana efter igelkott, snok, mink, vesslor, rovfåglar och bäver. Du övernattar i två nätter i den rustika Smedjan med anor från 1800-talets början. Äggen som vi plockar i det lilla hönshuset på eftermiddagen dag två, smakar extra gott när de serveras i din frukostkorg nästa morgon.

I priset igår
Boende i två nätter i Smedjan ”kojan”
2 frukost
Slutstädning
Äggplockning inklusive fika

Bra att veta
Oömma skor eller stövlar rekommenderas.
Incheckning från kl 15:00 - 18:00.

Kategorier:

Djurliv Sommar