STF Kittelfjäll Värdshus

Hållbart resande till Kittelfjäll!

Ta tåget som går från Malmö via Stockholm till Kittelfjäll i vinter. Lämna bilen hemma och res hållbart till Kittelfjäll, bo bekvämt och ät gott på mysiga Kittelfjäll Värdshus.

Åk det fossilfria nattåget på Inlandsbanan och vakna utsövd i Vilhelmina. Efter busstransfer till Kittelfjäll checkar ni in på Kittelfjäll Värdshus, där ni sover gott i sköna sängar på vårt nybyggda vandrarhem. Vi har ett fullt utrustat självhushållskök, stort sällskapsrum och en vedeldad bastu. Ski-in, ski-outläge till närliggande Janexpress-liften som tar dig upp till Kittelfjälls mytomspunna skidåkning. Inne i restaurangen serverar vi god och rejäl skidåkarlunch, väldigt uppskattad a carte som vi baserar på traktens finfina råvaror. Vår sommelier ser till att ni får de bästa dryckerna till.

Viktig information:
v 11 2019 ankomst Kittelfjäll 10/3 ( avresa nattåget stockholm 9/3) avresa Kittelfjäll 17/3 å eftermiddagen och ankoms Stockholm 18/3 på tidig morgon.

I priset ingår:
Tåg från Malmö och Stockholm ToR, transfer Vilhelmina - Kittelfjäll ToR.
Boende 7 nätter på Värdshuset
Möjlighet till självhushåll