Guidad löpning - Stockholms gränder och öar

STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Guidad löpning - Stockholms gränder och öar

Att utforska Stockholms öar, vindlande gränder och historiska platser under ett guidat löparäventyr är svårslaget. Tillsammans med löpguider från Löpskolan upptäcker vi Stockholm på ett annorlunda sätt, långt ifrån sightseeingbussarnas standardturer.

Vi inleder vår Stockholmshelg med en historisk kvällslöpning där vi tillsammans med våra kunniga guider upptäcker Stockholms trånga gränder, vackert upplysta byggnader och historiska platser. Kvällsturen pågår mellan 20.00-22.00 och är ca 7 km lång, med tonvikt på Gamla stan och Stockholms centrala delar. På lördagen utforskar vi Stockholms öar under en heldagslöpning (9.00-15.00). Totalt rör vi oss cirka 15 km denna dag, merparten längs vattnet, med ett flertal stopp längs vägen. Vi bor centralt på STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem, direkt vid kajkanten med utsikt över Gamla Stan.

Löpskolan
Läs mer om vår medarrangör på www.lopskolan.se

Förkunskaper
För att kunna njuta av denna upplevelse fullt ut krävs det att du har viss löparvana och klarar av att springa 7-8 km i lugnt tempo.

I priset ingår:
Övernattning med bädd i flerbäddsrum i två nätter
Två frukost
En packad lunchlåda
Två guidade löparäventyr

Foto: Patrik Johäll för Salming Sports AB.

Kategorier:

Djur & Natur Historia & Kultur Höst Löpning Stad