STF Grövelsjön Fjällstation

Midsommarfirande i Grövelsjön

Fira årets längsta dag i fantastisk fjällmiljö! Naturen har just vaknat upp efter den långa vinterns dvala, blommorna börjar slå ut och renarna med sina kalvar börjar söka sig upp på fjällsluttningarna.

Solen väcker oss tidigt till en uppdukad frukostbuffé. Efter det klär vi vår midsommarstång med det som fjället erbjuder av somrig fägring. När lunchen är intagen, dansar den som vill kring stången, därpå serveras kaffe och midsommartårta i restaurangen. För den som vill ha en skön vandringstur finns både korta och längre leder att utforska innan en härlig middag serveras.

För den som önskar inleder vi midsommarhelgen på torsdag kväll med en vandring upp på kalfjället under det som är årets kortaste natt. Vi njuter av den ljusa sommarnatten och ser solen sänka sig bortom Salsfjället, med vetskapen om att det inte dröjer länge innan dagen gryr igen.

Datum: 20-23/6

I priset ingår:
Logi, slutstädning, helpension inklusive midsommaraftonstårta, midnattsvandring (torsdag 20/6)

Bra att veta:
Incheckning; Från 15.00 Utcheckning Senast 10.00. Midsommar i fjällen kan bjuda på blandat väder, mössa och vantar är bra att packa med.

Kategorier:

Familjeaktivitet Fjällvandring Sommar Vandring