STF Grövelsjön Fjällstation

Midsommarfirande i Grövelsjön

Fira årets längsta dag i fantastisk fjällmiljö. Fjällnaturen har just vaknat upp efter den långa vinterns dvala och renarna med sina ystra kalvar fyller fjällsidan.

Solen väcker oss tidigt till en uppdukad frukostbuffé. Efter det klär vi vår midsommarstång med det som fjället erbjuder av somrig fägring. När lunchen är intagen, dansar den som vill kring stången, därpå serveras kaffe och midsommartårta i restaurangen. För den som vill ha en skön vandrigstur finns både korta och längre leder att utforska innan en härlig middag serveras. Ännu är inte den långa sommardagen slut, och för att njuta den ljusa sommarnatten tar vi en vandring upp på kalfjället och ser solen sänka sig bortom Salsfjället, med vetskap om att det inte dröjer lång stund innan dagen gryr igen.

Datum: 21-24/6

I priset ingår:
- 3 dygns boende i eget rum (linne och handukar ingår i rum med dusch & WC)
- Helpension, Midsommartårta
- Midsommarnattsvandring
- Slutstädning

Bra att veta:
Incheckning; Från 15.00 Utcheckning Senast 10.00. Midsommar i fjällen kan bjuda på blandat väder, mössa och vantar är inte fel i packningen.

Kategorier:

Familjeaktivitet Fjällvandring Sommar Vandring