STF Grövelsjön Fjällstation

Upptäck hållbart i Grövelsjön

Inspireras till ett mer hållbart resande under en avkopplande vistelse på STF Grövelsjön Fjällstation. En resa i hållbarhetens tecken, för dig som vill lära dig mer om hur små val under semestern kan bli en del av lösningen på dagens stora utmaningar.

STF Grövelsjön Fjällstation är en av världens mest miljövänliga fjällanläggningar, och har avgett STFs hållbarhetslöfte till dig som gäst. Under din vistelse i Grövelsjön får du följa med på en rundvandring bakom kulisserna på en hållbar fjällstation. Du får en introduktion till hur man torkar egen turmat, som vi tillagar tillsammans under en guidad skidtur på fjället. Måltiderna avnjuts i den KRAV-märkta restaurangen som utöver utsikten ståtar med högklassiga ekologiska råvaror. Alla middagar är vegetariska eller veganska inspirationsmiddagar, och en av dem lagar vi gemensamt. Givetvis ges även tid för återhämtning, gör en skidtur på fjället eller njut av en SPA-behandling. Saknar du utrustning kan du hyra detta på stationen, reser du kollektivt får du 50% rabatt på ordinarie utrustningshyra!

I priset ingår:
- Boende 3 nätter i delat 2-bäddsrum
- Sänglinne, handdukar, slutstäd
- Helpension
- Hållbar rundvandring
- Introduktion till att torka egen turmat
- Guidad skidtur

Kategorier: