Golfpaket på Öland

Kombinera trevligt boende på STF Hagaby/Lantgården med fin golf på Ölands äldsta golfbana. Norra Ölands Golfklubb bjuder på 18 utmanande hål, familjär atmosfär och ett rikt växt- och fågelliv.

Ölands GK är Ölands äldsta golfklubb (grundad 1983) med 9 hål spelklara 1989. I början av 2000-talet byggdes banan ut till 18 hål med spelstart våren 2003. Klubben har omkring 900 medlemmar varav många är sommarölänningar. Atmosfären är familjär och du får chans till bra golf på en bana som är lätt att gå. Banan har också ett mycket rikt växt- och fågelliv. På vår och försommar hittar du de praktfulla orkidéer som har gett banan en lokal regel om fri dropp för blommande orkidéer. Ölands GK:s bana kallas ofta Källatorpsbanan eftersom den är anlagd på markområdet Källatorp. Banan går omväxlande på alvarmark och i tall- och lövskog. Det finns många stenmurar och även några odlingsrösen på banan. Banan – par 71 – mäter 5 418 m från gul och 4 717 från röd tee.

OBSERVERA: ni måste själva boka tid på Ölands GK tel.0485-27220

I priset ingår:
- Boende i två nättermed del i dubbelrum (delad toalett och dusch) på STF Hagaby/Lantgården
- En dags greenfeeavgift

Kategorier: