STF Kolarbyn/Skinnskatteberg Vandrarhem

Familje expedition i Kolarbyn

Ett familjeäventyr i Kolarbyn med ett spännande djur, natur och överlevnadstema. Vi överlever dagens moderna samhälle genom att köpa färdiga produkter som vi använder oss av, men för att överleva till skogs behövs mer än så – nämligen kunskap och förbered

Under aktiviteten lär vi oss på ett lekfullt sätt hur man gör upp eld med tändstål och vad som är bra att göra en eld med, hitta & rena vatten, vad man kan äta i skogen, hur man kan bygga en övernattningsplats samt hur man kan göra om man går vilse i skogen. Låt barnen komma ut i en riktig skog & bli trygga med att vara i naturen. Aktiviteten startar på eftermiddagen och vi avslutar med att tillsammans göra en smarrig middag direkt över elden. Efter middagen väntar den mysiga kolarkojan där ni kan tända en eld i kaminen och somna till ljudet av elden.

Pris: vuxna 1285 SEK & barn (3-15år) 950 SEK, medlemmar i Svenska Turistföreningen vuxen 1235 SEK & barn 925 SEK.

Datum: Denna aktivitet arrangeras på fasta datum. 2017 20 juni, 27 juni, 4 juli, 11 juli & 18 juli.

Tid & plats: Incheckning i Kolarbyns reception kl 14.00-15.00.

Kategorier:

Djur & Natur Familjeaktivitet Sommar Weekendäventyr