Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen för exakt information om vad som gäller på just din plats

STF Svartsö Vandrarhem

Cykla på Svartsö

Upptäck Svartsö bekvämt från cykelsadeln. Rulla fram genom kulturlandskap, öppet jordbrukslandskap och blommande ängar. Ta ett svalkande dopp i havet eller insjön. Hitta ditt smultronställe där du vill slå dig ner och ta fram lunchen ur cykelkorgen.

Svartsö är en av de största öarna i mellersta delen av Stockholms skärgård, 8 km lång och 2 km bred. En vacker landsväg som gjord för cykelutflykt sträcker sig i alla väderstreck på ön. Du ankommer till Svartsö från Stockholm och njuter av en första kväll på ön. I samlingshuset finns gästkök och grill att låna. Efter frukostbuffén dag 2 packar du en sommarsallad, dryck, termos och karta i cykelkorgen. Du har tillgång till cykel från morgon till kväll och har gott om tid att se och uppleva ön. Dag 3 packar du lunchpaket, fortsätter njuta av Svartsö eller tar med din lunch till nästa ö.

I paketet ingår:
Boende i två nätter med del i vandrarhemsrum med wc
Sänglinne och handduk
2 frukostbuffé
1 lunchpaket med matig sallad, dryck och kaffe/te (ta med egen termos)
1 lunchpaket från frukostbuffén inkl mineralvatten, liten chokladbit, nötter & kaffe/te
Cykel en heldag (dag 2)
Karta