Tänk på att fortfarande det råder eldningsförbud i vissa delar av landet. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats.

STF Lugnåsberget Vandrarhem

Cykla på Lugnåsberget

På trevliga Lugnåsberget upplever du naturen i eget tempo. Njut av dofterna och växterna längs vägkanterna. Utmanas uppför backarna eller vila i stillheten. Lite trafik, vindlande grusvägar, vackra utsikter, spännande miljöer och korta avstånd.

Cykla ner till sjön Vristulven och in i skogen till Tjuvugnen, det gamla rövarnästet. Cykla längst uppe på berget och se både Vänern, Kinnekulle och Billingen från toppen. Eller så kikar du ner i den stora varggropen mitt inne i skogen. I Qvarnstensgruvan går du med guiden och tar en fika i caféet. Avstånden är korta och det finns många möjligheter till stopp längs vägen. Sommartid är det skönt att bada i sjön Vristulven. Vill du cykla lite längre tar det ca 1 timme in till Mariestad. Några km från vandrarhemmet kan du komma på biosfärleden till Mariestad. I Mariestad kan vi rekommendera att besöka Universitetsparken och residensön med museum. Är du sugen på en god lunch rekommenderar vi någon av bodarna i mysiga gästhamnen.

I priset ingår:
· Boende i två nätter i eget rum
· Linne och slutstädning
· Frukostkorg
· Lunchpaket
· 2 matkorgar, välj från vår meny
· Cykel
· Kartor
· Guidning med fika i Qvarnstensgruvan

Kategorier:

Cykling Höst Sommar Vår

1 Maj 2018 - 30 Sep 2018

Pris från:

Medlem i STF | Boende ingår Per person i tvåbäddsrum i 2 dagar.