Cykelpaket på Öland

Att cykla på norra Öland är en upplevelse utöver det vanliga. Här möts du av en oerhört omväxlande natur med dramatisk stenkust, pittoreska fiskeläger, raukar och underbara sandstränder som bjuder in till dopp.

Smultronställena väntar på en lång rad för dig som väljer att utforska norra Öland från cykelsadeln. Kustvägen längs västra stenkusten går precis utmed havet i det karga landskapet förbi fiskeläger och raukar. På östra sidan kan du cykla till Böda sand som har en underbar två mil lång sandstrand som inbjuder till sköna dopp. Fortsätt genom tallskogen genom Böda ekopark och besök trollskogen. Eller cykla på småvägar förbi bondgårdar, kyrkor och mindre byar. Vi har många förslag på både cykelleder, fina stränder och kulturella utflyktsmål.

I paketet ingår lån av stabila Pilencyklar från Målilla utrustade med cykelkorg och breda däck. De rullar lätt i det platta landskapet. Vi tipsar dig om fina cykelleder, trevliga caféer och många sevärdheter.

I priset ingår:
- Boende med del i dubbelrum (delad toalett och dusch) i tre nätter på STF Hagaby/Lantgården
- Cykel och hjälm
- Cykelkarta