STF Blåhammaren Fjällstation

Fjällbröllop på Blåhammarens Fjällstation

På Blåhammaren finner ni, förutom vidunderlig utsikt, fantastisk mat och gemytlig stämning. Naturen bjuder på porlande bäckar och prunkande fjälljung. Ni väljer själva var ni säger ja, på en klippavsats, vid ett fjälltjärn eller i vår anrika restaurang.

Låt fjällets magi rama in ert bröllop, och se fram emot en helg fylld av kärlek. Vigselförrättare och präst finns på Blåhammarens Fjällstation, låt de storslagna vyerna bli ert altare och bestäm själva var vigseln ska ske. Drömmer ni om ett bröllop på tu man hand eller med era närmaste, alla tänkbara scenarion är möjligt hos oss. Bröllopsmiddagen är redan planerad av vår personal och ni behöver bara sätta er till bords och avnjuta Blåhammarens klassiska 3-rättersmeny. Efter middagen bjuder naturen på en oslagbar solnedgång över milsvida fjäll.

Vem viger er?
Du väljer själv vilken typ av vigsel du önskar, vi använder oss av såväl borgerliga vigselförrättare som präst från svenska kyrkan (präst endast tillgänglig 5/7)

Vad ingår:
Logi 2-bäddsrum, helpension, bröllopsfotograf, brudskål, vigsel