Rabatt på Kartbutiken och Kartbutiken.se

Som medlem i STF har du 15 % rabatt på Kartbutikens ordinarie sortiment. Här finns Sveriges bredaste utbud av kartor och guider för vandring och friluftsliv i Sverige. I samarbete med STF har Norstedts tagit fram ny serie över Kungsleden med karta i skala 1:50 000 och tillhörande guide.

NYHET! Ny serie ”Kungsleden Karta & Guide”

I samarbete med STF har Norstedts tagit fram ny serie över Kungsleden; ”Kungsleden Karta & Guide”. Serien består av 5 delar mellan Abisko och Hemavan. Varje del består av ett set med en helt vattentålig fjällkarta i skala 1:50 000 och en tillhörande guide som beskriver Kungsledens etapper med uppgifter om distans, ungefärlig vandringstid, fjällinformation som rastskydd, broar och hjälptelefoner, ledbeskrivningar och boenden längs vägen, samt praktiska tips inför din vandring.

Etapperna är beskrivna för att kunna vandras eller skidas i både nord- och sydgående riktning och har en naturlig etappindelning mellan STF Fjällstugor och STF Fjällstationer. Dessa presenteras med foto och information som antalet bäddar, om det finns fjällbutik eller hjälptelefon, om husdjur är tillåtna och så vidare. Uppgifter om alternativa boenden och vilka sträckor som kräver tältning finns också med.

Där så är möjligt visas även alternativa etapper för Kungsleden, samt avstickare om du vill göra en extra tur i området och de STF-boenden som du passerar under turen.

Guiden inleds med bra information inför din vandring som hur  det fungerar att bo i en fjällstuga, praktiska tips för turen, ledskyltning, snöskoter, utrustning, väder, navigation och mycket annat.

Alla beskrivningar och information är på svenska och engelska.

Serien är uppdelade enligt nedan:

• Karta & guide 1: Abisko – Singi – Kebnekaise – Nikkaluokta
• Karta & guide 2: Kebnekaise – Nikkaluokta – Singi – Saltoluokta
• Karta & guide 3: Saltoluokta – Kvikkjokk
• Karta & guide 4: Kvikkjokk – Adolfström
• Karta & guide 5: Adolfström – Hemavan

Beställ din karta och guide här

Missa inte medlemsrabatt på hela sortimentet av kartor och guider inför säsongens äventyr!

Som medlem i STF har du 15 % på ordinarie sortiment (ej på paket eller redan rabatterade varor). Du anger kampanjkod S19msg54 i e-butik, i Kartbutiken visar du giltigt STF medlemskort.

Norstedts Kartor är Sveriges största heltäckande kartföretag. Kartbutiken erbjuder vandrings- och cykelkartor, reseguider, sjökort, atlaser, bil- och turistkartor direkt på webben eller via butiken på Mäster Samuelsgatan 54 i Stockholm.

Här kan du även skapa och beställa din egen karta. En riktigt trevlig produkt som är både uppskattad att ge bort eller själv pryda väggen med. Väljer du att få den tryckt på Tyvek kan du ta med den ut på turen.