INTRESSEOMRÅDEN

E-POST

sussi.andreasson@fd.stfturist.se

Sussi Andreasson

Vad skulle du vilja se för utveckling inom STF?

Större mångfald i lokalavdelningarna! En plan för hur vi kan jobba för att få med nysvenskar i lokalavdelningarna. Mer engagemang bland medlemmar som är anslutna till lokalavdelningarna och ta vara på deras kompetens ännu mer än vad som redan görs idag.

Vilken är den viktigaste framtidsfrågan för STF?

Hur vi kan jobba mer hållbart i lokalavdelningarna. Hållbara aktiviteter är en stor och viktig fråga, men inte alldeles enkel att lösa.

Beskriv kort vem du är och varför du vill engagera dig inom STF.

Jag är en tjej som gillar natur och kultur, aktiv i STF Borås som vice ordförande. Brinner för engagemang och föreningsarbete både på fritiden och i mitt yrkesliv.
Att vara engagerad i STF är en del i att få ge tillbaka till föreningen allt som den ger mig, att göra det tillsammans med andra engagerade medlemmar men också att få vara en del av den demokratiska processen i föreningen.