Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

INTRESSEOMRÅDEN

Hållbarhet och miljö, Påverkansarbete

LANDSKAP

Ort

Ålder

E-POST

sofia.bernett@gmail.com

Sofia Bernett

Varför engagerar du dig i STF?
Jag är sprillans ny medlem i STF och engagerar mig för att jag vill att fler svenskar ska välja att semestra klimatsmart i Sverige. Fantastiska naturupplevelser i Sverige på tågavstånd ska vara det naturliga valet framför långväga resmål som kräver miljöförstörande flygresor.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?
Jag vill vara med och utveckla STF som den klimatsmarta och inspirerande semesterplaneraren. Ett mål skulle vara att få barnfamiljen som annars hade bokat en charterresa till solen att i stället välja ett resmål i Sverige. STFs resmål och paket ska kommuniceras som klimatsmarta utan behöva ge avkall på den kvalitet och upplevelse man söker på semestern. Jag vill att STF ska driva klimatfrågan ännu mer i opinionen och dra nytta av det ökande intresset för resor som inte förstör vår värld.