INTRESSEOMRÅDEN

E-POST

richard.scharff@ee.kth.se

Richard Scharff

Varför vill du engagera dig i STF?
Det är fantastiskt att få träffa så många trevliga och engagerade människor! Mest brinner jag för dugnad, det är ett härligt engagemang, typ som scouting fast för vuxna.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?
Jag vill gärna bidra till att föreningen blir ännu bättre på tillvarata det engagemanget som många medlemmar bjuder på (främst med hänsyn till medlemsombuden som är en ganska ny engagemangsform, men även generellt för att klara den ekonomiska situationen, behöver exempelvis allt lösas professionellt på kansliet utan skulle en del även kunna göras i någon form av ideellt arbete typ ”Dugnad goes office”?), att föreningen fortsätter minska sin egen miljöpåverkan (transporter, resor, pappersfritt medlemskap, sopförbränning i fjällen, göra tidning Turist smidigare att använda digitalt m.m.) och att vi skapar en god ekonomi i föreningen med fokus på en hållbar utveckling.