Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

INTRESSEOMRÅDEN

Barn- och ungdom, Leder och underhåll, Mångfald och integration

LANDSKAP

Jämtland

Ort

Edsåsdalen

Ålder

E-POST

olkiberka@gmail.com

Ola Bergqvist

Varför engagerar du dig i STF?
Jag tycker STF är inne i en spännande fas där vi tittar på hur vi gör föreningen ännu mer relevant. Jag tror bland annat att det handlar om att göra Sveriges smultron tillgängliga för fler personer. Sedan vill jag att STF skall fortsätta att arbeta för att ge friluftslivet sin fulla rätt som hälsofrämjande faktor i vårt samhälle.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?
Jag vill utveckla arbetet som startade med Höstlövet i höstas (2017). Hur kan vi hitta möjligheter att ge fler personer chansen att hitta sitt intresse inom natur och/eller kultur genom STFs spridning, organisation och kunnande?