Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

INTRESSEOMRÅDEN

Fjäll, Kultur, Lokalt engagemang

LANDSKAP

Södermanland

Ort

Strängnäs

Ålder

E-POST

ericsson.magnus@telia.com

Magnus Ericsson (suppleant)

Varför engagerar du dig i STF?
Sedan jag gick med i STF i min ungdom, har jag haft stor glädje av mitt medlemskap vid fjällvandring och boende på vandrarhem. Jag uppskattar dessutom gemenskapen i lokalavdelningen, där jag varit verksam de senaste 28 åren. STF har gett mig fantastiska upplevelser och många nya vänner.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?
Jag anser att den lokala verksamheten är viktig för medlemmarna på hemorten. Demokratin inom STF behöver fördjupas – nu är det för få som intresserar sig för föreningsverksamheten. Allemansrätten måste bevaras och utnyttjas på ett hänsynsfullt sätt så att den svenska naturen kan vara tillgänglig för alla även i framtiden.