INTRESSEOMRÅDEN

E-POST

linn.floden@gmail.com

Linn Flodén

Varför vill du engagera dig i STF?

STF har varit och är oerhört betydelsefullt för mitt natur-och friluftsintresse. Jag är säker på STF är det för andra också – men jag vill att vi ska bli ännu fler! Den svenska naturen är fantastisk, omväxlande med massvis att upptäcka för olika smaker och förmågor. På grund av framtidens klimatutmaningar kommer vi behöva resa närmare, att ta tillvara och lära oss om den natur vi bor i och lever av – STF är ett sätt att göra detta till ett äventyr tillgängligt för många.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?

Jag studerar klimatpolitik på masternivå, så klimatanpassning och hållbar ligger mig varm om hjärtat. Därtill finns mitt intresse för demokrati och främst integration. Turism och tillgång till naturliga miljöer präglas fortfarande av ojämlikheter som finns i vårt land. Jag är säker på att STF har kapaciteten att utveckla för att nå fler människor, och visa på alla de olika platser, äventyr och möjligheter som STF kan erbjuda!