Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

INTRESSEOMRÅDEN

Boende, Hållbarhet och miljö, Vandring

LANDSKAP

Hälsingland

Ort

Enånger

Ålder

E-POST

jorgen@langvind.com

Jörgen Bengtson (suppleant)

Varför engagerar du dig i STF?
Jag är medlem i STF sedan tonåren och vandrarhemsvärd sedan 2010. För mig är STF Folkrörelsesverige, som jag gärna bidrar till utifrån min kompetens och erfarenhet som tidigare chefredaktör för landsortstidning, destinationsutvecklare i Hälsingland, evenemangsutvecklare på vårt hotell och vandrarhem Hudiksvall Kungsgården Långvind. STF är en viktig bärare av starka värden som demokrati, delaktighet, jämlikhet och ”upptäck Sverige” i sin unika roll som vandrarhemsorganisation, fjällturismboendeorganisation och nationell turismorganisation.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?
Boenden i alla delar av Sverige (för många vita fläckar i dag), fler boenden med profil (”smultronställen”), större fokus på hållbarhet, ökad satsning på vandring, ökad satsning på kust- och skärgårdsturism i alla delar av Sverige, ökad lokal föreningsverksamhet.