INTRESSEOMRÅDEN

E-POST

westling.jessica@gmail.com

Jessica Westling

Varför vill du engagera dig i STF?

Svenska Turistföreningen har alltid legat mig varmt om hjärtat. Jag har det senaste 13 åren aktivt jobbat på/med eget STF boende och har inget annat än älskat att få vara en del av STF. Hållbart friluftsliv är otroligt viktigt för mig och ju fler medlemmar vi är desto större spridning av information och kunskap kan vi nå ut med – det är för mig rätt väg mot ett hållbarare friluftsliv.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?

Jag skulle vilja se att vi får ännu fler att se sina möjligheter att upptäcka vår natur, om det så är i resande eller bara inspiration för egen upptäckt. Lika viktigt som det är få fler att upptäcka natur och friluftsliv så är det minst lika viktigt (om inte viktigare) att vi med det även bidrar med den kunskap vi besitter om hållbart friluftsliv så att vår natur finns kvar för oss att uppleva.