INTRESSEOMRÅDEN

E-POST

eva@jarkenstedt.se

Eva Järkenstedt

Varför vill du engagera dig i STF?

STF står för så mycket inom friluftsliv, och som medlem har jag fått så mycket av föreningen under året. Vill nu ge tillbaka genom att engagera mig som medlemsombud.  Samtidigt vill jag få med fler i STF familjen och ge fler chansen till fina upplevelser i fjällen och på vandringsleder mer söderut i landet.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?

Vill utveckla/öka de färdledda turerna i fjällen, för att ge  nybörjarvandrare chansen att våga ta steget ut i fjällvärlden på ett säkert sätt. Färdledda turer i ”låglandet” kan utvecklas för att ge alla som ger testar vandring för första gången en trevlig och säker start. Det gäller att ta tillvara på det nyfödda intresset för att vara ute i naturen. Vill även öka intresset för andra delar av fjällvärlden än norra Kungsleden. Att våra vandringsleder håller hög standard och underhålls så de är säkra är en annan hjärtefråga.