Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

INTRESSEOMRÅDEN

Fjäll, Kust och skärgård, Påverkansarbete

LANDSKAP

Östergötland

Ort

Motala

Ålder

E-POST

johnsson.carina@telia.com

Carina Johnsson

Varför engagerar du dig i STF?
Som mångårig medlem och medarbetare (Kebnekaise 87-00) har STFs verksamhet alltid stått mig nära. STF är en förebild som förening och som aktör med sin uthållighet och fokus på hållbarhet och tillgänglighet. Tack vare STF blev turism och destinationsutveckling det jag ägnat yrkeslivet åt. Vill med starkt engagemang bidra med kompetens och erfarenhet från besöksnäring och infrastruktur, offentligt till privat, företag till destination och inte minst med alla egna upplevelser från fjäll till hav i det vackra Sverige, året om. Dessa upplevelser formade mig, vid varje besök till fjälls, vid havet, på evenemanget…. vill att fler kan få sådana möjligheter.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?
Med upplevelsen och tillgängligheten i fokus vill jag att STF verkar för långsiktiga och hållbara insatser som skapar förutsättningar att locka, driva och möjliggöra fler besökare till STFs utbud av boenden och upplevelser och därigenom även stimulera ett ökat intresse och engagemang för fler medlemmar till och i föreningen.
Jag vill se och bidra till STF som en fortsatt stark aktör, remissinsats och påverkande part gällande frågor kopplat friluftsliv, kultur och infrastruktur samt inte minst inom besöksnäringen med dess nya nationella strategi.
STF har och skall fortsätta möjliggöra och förmedla upplevelsen av Sverige för så många som möjligt.