Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

INTRESSEOMRÅDEN

Lokalt engagemang, Mångfald och integration, Vandring

LANDSKAP

Ort

Saltsjöbaden

Ålder

E-POST

swedenannika@gmail.com

Annika Swedén

Varför engagerar du dig i STF?
Jag trivs med att ha både kultur- och naturaktiviteter tillsammans med andra, och att upptäcka nya platser i närområdet i vid bemärkelse, Södertörn inklusive Nacka och Värmdö samt Stockholm. Särskilt vandring både lokalt och i fjällen och utomlands. Tycker att det centrala engagemanget inom STF kompletterar det lokala. Att vara en del av en förening som för t.ex. nattågen och integrationsinitiativ som Tillsammans och Höstlövet.

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?
Jag tycker att det är en bra och kontinuerligt pågående utveckling. Med de särskilda projekten som Höstlövet och arbetet för nattågen, men också upprustningen av Fjällstationer och -stugor. Inte minst för att den moderna människan gärna vill ha det lite bekvämare när man kommer fram efter en lång vandring. Önskar också att lokalavdelningen Borlänge familj kunde få fler efterföljare.