Föreslå en annan person som medlemsombud

Ett medlemsombud representerar STFs medlemmar och medverkar i olika referensgrupper och projekt där ombudet har möjlighet att påverka STFs framtid. Medlemsombuden medverkar i olika referensgrupper och projekt där de har möjlighet att påverka STFs framtid. Ombuden är även med på nästa riksstämma i maj 2022, där styrelse väljs och framtidsplaner klubbas. Har du förslag på någon som passar till detta?

Vi välkomnar medlemmar från hela landet, med stor eller liten erfarenhet av STF. Kraven är att personen har fyllt 16 år och vill vara med och utveckla STFs framtid. Här kan du läsa mer om våra medlemsombud.

Har du frågor om hur det är att vara medlemsombud? Maila Erik Wagner, demokratisamordnare på ombudsforslag@stfturist.se.

Vad innebär det att vara medlemsombud?

• Du är ombud på stämman 2022 och är med och beslutar om STFs framtid.
  • Du är delaktig i de utvecklingsprocesser som STFs styrelse beslutar om genom att läsa in dig på underlag och bidrar till diskussion.
  • Du håller dig uppdaterad om vad som händer inom STF genom att läsa nyhetsbrev och andra underlag.
  • Du har kontakt med lokalavdelningar och anslutna boenden för att få en bred bild av de framtidstankar som finns.
  • Du medverkar på fysiska och digitala samlingar för medlemsombud.
  • Att vara medlemsombud är ett ojämnt uppdrag. Vissa perioder är det möten och processer att delta i, andra perioder är det lugnt.
  • Du är vald mellan 1 januari 2021 och sista december 2022.

Jag föreslår denna person:

Jag som föreslår är: