Boka nattåg till Jämtland

Så här bokar du nattåg till Jämtland i sommar

Att åka nattåg till fjällen är ett härligt, och miljösmart, sätt att resa. Här har vi samlat bra saker att tänka på vid bokning av nattåg till Jämtland i sommar.

Från och med den 4 juli 2016 rullar de direkta nattågen till Jämtland och du slipper ett två timmar långt uppehåll mitt i natten i Sundsvall. Fram till slutet av augusti finns det avgångar varje kväll för den som vill vandra i den jämtländska fjällvärlden. Från slutet av augusti och under september rullar nattågen mot Jämtland på torsdagar.

Här kommer några konkreta tips för dig som vill färdas genom natten i sommar:

• Vid resa med nattåg till Jämtland kontrollera att du bokar direkttåget som går 21:12 från Stockholm till Jämtland.
  • P g a banarbeten går det tyvärr inga direkta nattåg från Göteborg till Jämtland, utan du måste byta i Stockholm.
  • Reser du från Malmötrakten är nattåget mellan Malmö och Stockholm ett alternativ där du sedan fortsätter med dagtåget till Jämtland.
  • Om du ska resa till Enafors och sökresultatet ser konstigt ut, prova då att boka till Duved. Du kan sedan köpa en separat resa Duved-Enafors.
  • Nu är det möjligt att ta med hunden i särskilda liggvagnskupéer. Det kostar lite mer då du måste boka en hel kupé, men reser man flera är priset förmånligt.
  • Bokar nattåg gör du enklast på SJs hemsida, i mobilen via SJ:s app, hos SJ resebutik eller SJ telefonförsäljning 0771-75 75 75
  • Ljuden från ett tåg som rullar kan vara riktigt skönt att sova till. När tåget däremot står stilla kan det vara bra att ha med öronproppar för att dämpa ljud från dörrar och annat.
  • Och kom ihåg, är du medlem i STF får du rabatt på dina tågresor!

Trevlig resa önskar STF!